[UPPSKJUTEN] AW: Långsiktigt varumärkesbyggande

Har du rätt kostym för att kunna växa?

Många bolag som växer och/eller vill in på nya marknader upptäcker att ens varumärke begränsar möjligheterna till expansion. Har du koll på om ditt bolags varumärke håller för att skalas upp, och vet du vilka juridiska rättigheter du har – eller behöver? Att byta skepnad kan vara kostsamt, men att ha fel kostym kan kosta ännu mer.


Välkommen till en givande diskussion under ledning av YEoS-medlemmarna Fredrik Löfgren och Jacob Westerlund från Wilson Creative och Malki Afram, StartUpJuristerna.

Tid och plats
Tisdag 31 mars kl 17:30-19:30, programmet startar kl.18. För dig som YEoS-entreprenör finns goda möjligheter till vidare häng efteråt på annan lokal. AW:n tar på plats på The Castle, Slottsbacken 8, Stockholm

För anmälan: 
>> Anmäl dig genom event på Facebook. Eventet är kostnadsfritt, begränsat antal platser.

 
Frågor som berörs:
  • Hur kan du öka värdet i bolaget genom att ha en strategi för ditt varumärke?

  • Vilka skäl kan finnas till byte av bolagsnamn för att möjliggöra en förflyttning av varumärke och vidare expansion?

  • När är det bra att börja tänka på att skydda ditt varumärke, och vilka skydd är det du egentligen kan behöva? 
  • Hur ser processen ut för den som vill göra rätt från start när det kommer till att skapa ett långsiktigt hållbart varumärke?

Fredrik Löfgren och Jacob Westerlund är strateger med gedigna erfarenheter från varumärkesutveckling och de utmaningar som uppstår när ett bolag bestämmer sig för att växa på nya marknader.

Malki Afram är jurist och medgrundare av StartupJuristerna, en innovativ juristbyrå som specialiserar sig inom affärsjuridik och immaterialrätt. Malki är dessutom doktorand inom immaterialrätt och en populär föreläsare inom områden som berör varumärken, patent och upphovsrätt.

Information

Startdatum
31 March