Efter studenten bestämde Celina sig dock för att utbilda sig till fastighetsmäklare, ett beslut som hon fick ompröva då hon efter några månader gick in i väggen. När Celina sedan därefter blev mamma bestämde hon sig för att testa på att starta eget, då hon äntligen fick en tydlig affärsidé att jobba vidare med. Hon irriterade sig på att babystrumporna inte satt kvar på små fötter, och blev förvånad över att ingen löst problemet på ett bra sätt.
“Två gånger i veckan tog jag med mig Leoni på mammaträning. Som ett resultat av min ADD var jag mer fokuserad på strumpkaoset än själva träningen. Då slog det mig. Jag ska skapa världens bästa babystrumpor. Jag kände att hela kroppen började pirra och ville bara börja jobba”, säger Celina.
”Jag hade en tydlig bild av både produkten och varumärket. Men de fabriker jag mötte räknade inte med att sitta ner och diskutera detaljer och att lägga tid på att produktutveckla. I synnerhet inte med en ung, kvinnlig förstagångsentreprenör”, menar Celina.
”Jag har inte så stor erfarenhet av att vara chef, så det är en nöt jag måste knäcka. Jag är nog för snäll mot mina anställda ibland, och lite för van med att göra jobbet själv”, medger Celina.
Hon inser att hon måste hitta nyckelpersoner och kanske en extern delägare för att ta företaget till nästa nivå. Just nu balanserar Celina mellan livet som nybliven trebarnsmamma och företagandet, något hon lyckas med tack vare stöd från sin familj.
Om några år hoppas Celina att STUCKIES® är ett globalt varumärke känt för sina smarta innovationer. I slutänden hoppas Celina på att det ska bli högt värderat och attraktivt för någon annan aktör att förvärva, där hon är öppen för att sälja varumärket och inleda en ny företagsresa.
”Jag älskar att det händer saker hela tiden. Att vara entreprenör passar mig perfekt, inte minst att få styra över min egen tid”, säger Celina.Hennes råd till andra är att aldrig vara rädd för att be om hjälp.
”Alla har sin unika resa, men det går att lära av varandra.”
Fakta om STUCKIES®
Grundades: 2019
Försäljning: Egen webbplats och återförsäljare i 25 länder
Omsättning 2022: 3 500 000 kr
Sajt: https://stuckies.se/
Mer om YEoS Stories
Celinas story fångades under YEoS Stories, en serie av AW:s där entreprenörer i YEoS berättar om sin entreprenörsresa och lärdomar. Se kommande tillfällen på www.yeos.se/events