YEoS Stories med Mikael Blix och Frida Åhlén

Vilka är drivkrafterna bakom bolagen Heja och Always on media, och vad kan vi lära oss av deras syn på livet?

YEoS Stories är en serie AW:s för dig som medlem i YEoS och alumn i Forever YEoS, där vi sista torsdagen i månaden bjuder in till att lyssna på entreprenörsresor från de människor som är en del av nätverket.

Välkommen till en kväll som tar oss genom framgångar och motgångar, erfarenheter och lärdomar. Kanske kommer du att inspireras av andras mod, få användbara perspektiv eller bara hitta rätt i att umgås en stund med likasinnade som delar ditt driv.

Tid och plats
Torsdag 26 oktober hos YEoS HQ på Impact Hub, Jakobsbergsgatan 22
Välkommen från kl.17, YEoS Stories startar kl. 17.30 – kom i tid.

 

Co-working med YEoS den 26 oktober – läs mer och boka YEoS X-DAY! 

 

MIKAEL BLIX, HEJA

Mikel Blix har tillsammans med sin följeslagare Johan Berglund dedikerat de senaste två decennierna åt att bygga bolag, där det senaste är Heja, en global social plattform som revolutionerar kommunikation och koordination inom barn- och ungdomsidrotten.

Bolaget har växt nästan uteslutande organiskt, med tre miljoner användare och US, UK, AU och NZ som primära marknader. Tidigare i år också lanserade man även i en handfull länder i Sydamerika och alldeles nyligen är man tillbaka även Tyskland, Spanien och Portugal. 

Mikael beskriver sig själv som en produkt- och analysnörd. Vid sidan av jobbet är dansen en stor passion liksom familjen med två små barn på hemmafronten.

”Jag tror på att bygga produkter men också organisationer lean. Färre är bättre och hellre med en högre nivå av senioritet och autonomi”

FRIDA ÅHLÉN, ALWAYS ON MEDIA

Hur viktig är personlig kundkontakt i en bransch där automatisering tar allt större plats? Och hur bygger man en organisation från grunden där allt fler förväntar sig att jobba hemifrån?

Frida Åhléns bolagsbyggande har präglats av dessa frågor, ända sedan hon startade Always On Media år 2019, en byrå med fokus på digital marknadsföring. Frida strävar efter att balansera framgångsrik automatisering med ett personligt bemötande för att få bra resultat och skapa starka och meningsfulla relationer med kunder och anställda. Genom det har bolaget lyckats förvärva större kunder och företag från större byråer. Den personliga kundkontakten är för Frida fortfarande fundamental för att få bra resultat, trots en värld med mer automatisering än någonsin.

”För mig har företagandet primärt handlat om att bygga något stabilt och långsiktigt. Det innebär att kunna erbjuda en arbetsplats för våra anställda där dom kan känna trygga för att kunna utvecklas, samt att få våra kunder att växa tillsammans med oss”

Information

Startdatum
26 October