Dressed for success

Postat den 19 mars, 2021

YEoS lanserar hållbar swag-shop

En familj för unga entreprenörer. Ett brokigt gäng blommor som tillsammans bildar en vacker bukett. Ett fantastisk sammanhang för framtidens stora entreprenörer. YEoS går att beskriva på många vis.  Nu lanserar vi en efterlängtad swag-shop, med målsättningen att ge dig som YEoS-entreprenör tillgång till att bära ditt entreprenörskap med stil, och ditt medlemskap i YEoS med stolthet.

Shop your look

En varm dunväst, vår statement t-shirt eller signature swag pack med träningsväska, hoodie och t-shirt?

>> Här kan du se och köpa YEoS kollektion

En kollektion som fångar känslan av YEoS

Den första kollektionen som nu släpps har noga arbetats igenom, där närvaron till grundpelarna sharing-daring-caring genomsyrar såväl val av plagg som hållbarhet i materialval. Uppdraget till Marknadsbyrån var att fånga YEoS själ och skapa plagg som kan bäras med stolthet. Det gav ett slutresultat som andas kvalitet och som kommer utan behov av att skrika ut varumärket.

– Vårt fokus var att känslan inom YEoS skall förmedlas genom plaggen. Det genomsyrar allt från modeller och passform till färger och design på trycken. Det är också därför plaggen inte är ceriserosa med stor YEoS-logotyp – vi vill förmedla känslan i varumärket, inte att varumärket syns stort, menar Johan Aronsson, VD på Marknadsbyrån, tillika mångårig medlem i nätverket.

Hög kvalitet en nyckel för ökad hållbarhet

Flera hållbarhetsaspekter har tagit med från starten, inte minst för att plaggen skall vara så schyssta att de faktiskt används och håller över en lång tid.

– Att öka livslängden genom hög kvalitet är ett otroligt effektivt sätt att minska på produktens avtryck. Samtidigt får man såklart inte glömma hållbarhetens hygienfaktorer som att säkerställa social och ekologisk hållbarhet i produktionen. Vi har jobbat med hållbarhetsfrågan sedan 2013, ju mer kunskap vi får desto ödmjukareblir inför hur komplex frågan är. Att ta fram ett hållbart alternativ handlar för oss om att göra sunda val utifrån ett helhetsperspektiv, menar Johan Aronsson.

Marknadsbyråns tips till dig som vill skapa attraktiv merch

Har du funderat över hur ditt bolags varumärke kan överföras till en hållbar kollektion
som stolt bärs av medarbetare och ambassadörer? Johan Aronsson uppmuntrar att tänka till:
• Se till att produkterna är nyttiga – att de behövs hos och upplevs som attraktiva av köparen samtidigt som de smakfullt kommunicerar ditt varumärke på ett relevant vis.

• Välj attraktiva plagg av hög kvalitet – att förlänga livslängden på produkterna är en av de effektivaste åtgärderna du kan göra för att bli mer hållbar.

• Säkerställ grundläggande hållbarhetskrav vad gäller social och ekologisk hållbarhet

liksom materialval. Ta hjälp av din leverantörs kunskap och använd aktörer som har en djup kunskap inom hållbarhet.

• Prioritera en bra kvalitet över ett specifikt hållbart material. En T-shirt av ekologisk bomull men av kass kvalitet är fortfarande en onödig produkt som kommer slängas alltför snabbt.