Långsiktigt varumärkesbyggande


Har ditt företag rätt kostym för att kunna växa?

Digitalt seminarium: många bolag som växer och/eller vill in på nya marknader upptäcker att ens varumärke begränsar möjligheterna till expansion. Har du koll på om ditt bolags varumärke håller för att skalas upp, och vet du vilka juridiska rättigheter du har – eller behöver? Att byta skepnad kan vara kostsamt, men att ha fel kostym kan kosta ännu mer

Välkommen till en givande diskussion under ledning av YEoS-medlemmarna Fredrik Löfgren och Jacob Westerlund från Wilson Creative och Malki Afram, StartUpJuristerna.

 

Anmäl dig – tors 1 okt kl.17-18:30

Seminariet hålls torsdag 1 oktober oktober kl 17-18:30 genom Zoom. Eventet är kostnadsfritt och öppet för dig som medlem i YEoS/Forever YEoS. Länk kommer till din kalender efter anmälan.
 

Frågor som berörs:

  • Hur kan du öka värdet i bolaget genom att ha en genomtänkt strategi för ditt varumärke?
  • Vilka skäl kan finnas till byte av bolagsnamn för att möjliggöra en förflyttning av varumärke och vidare expansion?
  • När är det bra att börja tänka på att skydda ditt varumärke, och vilka skydd är det du egentligen kan behöva? 
  • Hur ser processen ut för den som vill göra rätt från start när det kommer till att skapa ett långsiktigt hållbart varumärke

Mer om panelen

Fredrik Löfgren och Jacob Westerlund är strateger på Wilson Creative med gedigna erfarenheter från varumärkesutveckling och de utmaningar som uppstår när ett bolag bestämmer sig för att växa på nya marknader.
Malki Afram är jurist och medgrundare av StartupJuristerna, en innovativ juristbyrå som specialiserar sig inom affärsjuridik och immaterialrätt. Malki är dessutom doktorand inom immaterialrätt och en populär föreläsare inom områden som berör varumärken, patent och upphovsrätt.

Information

Startdatum
01 October